Unique Selling Proposition
Unique Selling Proposition – Czym jest? Cenne wskazówki.
Czy zastanawiałeś się kiedyś co sprawia, że ludzie chcą prowadzić biznes właśnie z Tobą, a nie z Twoją konkurencją?
Czy wiesz jaki element Twojej oferty odróżnia Cię od wszystkich Twoich konkurentów zarówno lokalnych jak i branżowych?
Unique Selling Proposition (USP), czyli unikalna cecha Twojej oferty – To coś co masz Ty lub Twoja firma, a czego nie ma żadna Twoja konkurencja w całej branży lub na lokalnym rynku.
Twoja unikalna cecha oferty określa Twoją wyraźną, konkurencyjną przewagę.
Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez małe i średnie przedsiębiorstwa jest brak unikalności. Teraz bardziej niż kiedykolwiek musisz zadbać o to, aby wyróżnić Twoją małą firmę.
Dzisiaj klienci mają do wyboru ogromnie dużo możliwości. Osób chcących sprzedać jest czasami więcej niż tych, które chcą kupić.
Jeżeli chcesz przetrwać na coraz dynamiczniejszym rynku, musisz za wszelką cenę wyróżnić się w oczach Twojego klienta.
Unique Selling Proposition to Twoje hasło dla świata z informacją o tym, co Cię wyróżnia.
Aby Twoja mała, lokalna firma odnosiła sukcesy wcale nie musi być w czymś najlepsza. Musi być wyjątkowa.
To samo dotyczy Ciebie jako handlowca.
Firmy, które komunikują klientom, że robią to co inne firmy, rzadko kiedy przetrwają. Najczęściej kończą swój żywot krótko po wywołanej przez siebie wojnie cenowej.
Dzieje się tak dlatego, że w umysłach ich klientów nie zapisała się żadna informacja, która wyróżniałaby tą firmę poza najniższa ceną. W przypadku takiej strategii, jeśli nie masz znaczącej przewagi kosztowej, to na dłuższą metę nie masz szans na przetrwanie.
Im wyraźniej określisz swoją unikalną cechę oferty tym częściej klienci wybiorą właśnie Ciebie. Wykorzystaj swoją unique selling proposition aby zdominować lokalny rynek.
Kiedy klient z Twojej okolicy pomyśli o danym produkcie lub usłudze, to Twoje nazwisko lub nazwa Twojej firmy muszą być pierwszymi, które przyjdą mu do głowy. Gdy zechce kupić chleb, to właśnie Twoja piekarnia ma być jego pierwszym wyborem. Kiedy zechce naprawić samochód to właśnie w Twoim warsztacie, lub kiedy zechce kupić kosiarkę to najpierw odwiedzi Twój salon.
Twoja unikalna cecha oferty ma być prawdziwą oraz przestrzeganą przez Ciebie obietnicą w oczach Twojego klienta.
Pamiętaj jednak, że określenia typu „Największy wybór w mieście” niekoniecznie muszą być prawidłowo określoną unique selling proposition, natomiast „Świeża i gorąca pizza w 30 minut w Twoim domu” już tak.
Nie spiesz się z określeniem unikalnej cechy swojej oferty. Pośpiech w niczym Ci nie pomoże. Daj sobie czas do namysłu. Ustal taką unikalną cechę oferty, którą będziesz w stanie zrealizować. Musi to być obietnica na tyle ambitna, aby przekonała potencjalnego klienta, ale również taka, którą będzie w stanie dotrzymać Twoja firma.
Zastanawiasz się jak zabrać się za stworzenie własnej unikalnej cechy oferty? O tym opowiem Ci w kolejnym odcinku.