Rekrutacja handlowców

Rekrutacja handlowca, który będzie najlepszym specjalistą,  to jeden z głównych elementów wpływających na powodzenie Twojej firmy.
Jak się za to zabrać? Na co zwracać uwagę? Skąd wiedzieć czy kandydat będzie pasował akurat do Twojego zespołu?

Na codzień pomagam przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy na lokalnych rynkach. Uczestniczę w rekrutacjach, wdrożeniu czy w szkoleniach nowych pracowników działu sprzedaży.

Każdy handlowiec ma swoje unikalne cechy tak samo jak każda firma ma inny kontekst sprzedażowy.
Jedni handlowcy mają mnóstwo energii i wszędzie ich pełno, drudzy są wspaniałymi mówcami, jeszcze inni natychmiast wzbudzają zaufanie i sprawiają, że klient czuje się jak w domu.

Tak samo przedsiębiorstwa. Jedne chcą sprzedawać działom marketingu, inne działom produkcji a jeszcze inne specjalistom IT.

Przepis na zatrudnianie handlowców jest inny dla każdej firmy.

Wspólne jest jednak stwierdzenie, że wyjątkowe zalety sprzedawców powinny wpisywać się w kontekst sprzedażowy Twojej firmy.

1. Stwórz swój model idealnego sprzedawcy.

Wypisz cechy, które według Ciebie gwarantująsukces w sprzedaży oraz jasno określ co masz na myśli. Jeśli będziesz chciał oceniać np. inteligencję, to zapisz co to dla Ciebie znaczy, tak abyś mógł oceniać tą cechę w skali od 1 do 10.

2. Określ zasady oceny każdej cechy.

Zastanów się jakie zadawać pytania, jakie scenki odegrać, a może jakie przygotować ćwiczenia?

3. Oceniaj kandydatów w skali najbardziej pożądanych cech.

Może to być na przykład karta oceny w arkuszu kalkulacyjnym. Najważniejsze jest systematyczne dokumentowanie wniosków i odkryć.

4. Wyciągaj wnioski i powtarzaj model.

Doświadczenie pomoże Ci coraz lepiej dopasowywaćkryteria oceny. Na podstawie kart ocen oraz wyników osiąganych przez Twoich handlowców, będziesz w stanie określić jakie cechy łączą Twoich najlepszych oraz najsłabszych handlowców.

Będziesz mógł również ocenić, które cechy nie mają znaczenia, oraz co Ci umyka.

Rekrutacja handlowca to proces.

Czas będzie mijał, Ty będziesz zatrudniał coraz więcej osób, a Twój przepis na zatrudnianie handlowców będzie nabierał coraz lepszego kształtu.

 

Czytaj również: Przedstawiciel handlowy i jego zadania

Bezpłatne szkolenie online:

Książka o sprzedaży

książka o sprzedaży

Bądź na bieżąco:

POMAGAM HANDLOWCOM I FIRMOM HANDLOWYM ZARABIAĆ WIĘCEJ!

Moją misją jest pomoc handlowcom, przedsiębiorcom oraz firmom handlowym stale zwiększać wydajność i efektywność, jednocześnie czerpiąc satysfakcję i inspirację z wykonywanej pracy.

Ty lub Twoja firma ma problem w postaci słabych wyników sprzedaży? Pomogę Ci!

top

© 2019 Inner Inspiration Cezary Fior