Znakomite wyniki - Po co osiągać? Jaki mają wpływ na Twoją karierę?
Po co osiągać znakomite wyniki

Po co osiągać znakomite wyniki?

Znakomite wyniki sprzedaży to coś, co spędza sen z powiek wielu handlowcom.

Uzyskiwanie znakomitych wyników da Ci więcej tego, co ma dla Ciebie szczególną wartość, np. władzę, możliwości, wynagrodzenie, uznanie czy coś innego, szczególnie dla Ciebie wartościowego. 

Wiele mówi się o osiąganiu znakomitych wyników. Ale czy ktoś kiedyś powiedział Ci tak naprawdę po co dążyć do osiągania znakomitych wyników?

Po co osiągać znakomite wyniki?

Znakomite wyniki zapewnią Ci dostęp do tych części firmy, do których w innym przypadku nie mógłbyś dotrzeć. Organizacje wyjątkowo cenią osoby osiągające znakomite wyniki, gdyż to właśnie takie osoby podtrzymują sukcesy firm.

Jako pracownikowi, powinno Ci zależeć na osiąganiu znakomitych wyników, gdyż zwiększają one Twoje szanse na awans. Oczywiście nie gwarantują go, lecz z pewnością sprawią, że będziesz na silniejszej pozycji niż inni.

Świetne wyniki można uzyskiwać tylko wtedy, gdy przyjmie się sposób myślenia osoby uzyskującej takie wyniki. Jest to myślenie oparte na przewagach konkurencyjnych, na poświęceniu oraz uznaniu wyników w pracy za priorytet przewyższający wszystko inne. 

Znakomite wyniki a czas pracy

Osoby, które uzyskują znakomite wyniki zazwyczaj pracują dłużej niż osoby przeciętne. To logiczne. Jeśli dwie osoby zaangażują się w tą samą czynność i jedna z nich poświęci na nią 25% więcej czasu, to właśnie ta osoba uzyska średnio lepsze rezultaty. Ten dodatkowo poświęcony czas prowadzi do powstania cyklu korzyści. Większy nakład pracy będzie oznaczał, że ta osoba nauczyła się więcej, nabierze większej zdolności i potencjału i będzie angażowała się w ambitniejsze zadania w przyszłości.

Poświęcenie większej ilości czasu na dane zagadnienie oczywiście nie gwarantuje sukcesu, jednak zwiększa prawdopodobieństwo jego odniesienia w stosunku do osoby, która pracowała krócej.

Wydajność a znakomite wyniki

Możesz stwierdzić, że jesteś osobą bardzo wydajną w pracy i robisz w pięć godzin tyle, ile inni robią w godzin osiem.

To jednak nie oznacza, że jesteś osobą osiągającą znakomite wyniki. Jesteś po prostu wydajny. Nie wykonujesz niczego więcej ponad to, co robią przeciętni współpracownicy. Po prostu osiągasz szybciej przeciętne rezultaty.

Bycie efektywnym jest ok, jednak nadal musisz robić więcej od innych, abyś mógł myśleć o osiąganiu znakomitych wyników.

Znakomite wyniki a potencjał

Czasami można pomylić wybitne wyniki z potencjałem. Jeżeli wykonujesz swoją pracę np. handlowca w wyjątkowo skuteczny sposób i osiągasz znakomite wyniki, to możesz być uznany za osobę o ogromny potencjale do wykonywania bardziej skomplikowanej pracy w przyszłości, często na innym stanowisku.

Pamiętaj, że Twoje znakomite wyniki są jedynie prognostykiem jutrzejszych znakomitych wyników osiąganych w podobnych sytuacjach. Jeżeli dzisiaj jesteś handlowcem uzyskującym świetne wyniki, to prawdopodobnie jutro będziesz w tym równie świetny i możesz mieć okazję do wykazania się podczas wykonywania trudniejszych zadań na tym stanowisku, np. obsługując nowy, kluczowy segment klientów.

Twoje znakomite wyniki jako handlowca, nie stanowią jednak prognostyku umiejętności zarządzania zespołem handlowców. Nagle może okazać się, że ze świetnego handlowca awansowałeś na przeciętnego menadżera. To bolączka wielu świeżo awansowanych handlowców.

Odpowiedzialność za osiąganie wyników

Możesz wychodzić z założenia, że Twoja firma zadba o to, abyś osiągał wybitne wyniki oferując Ci wsparcie, wskazówki i różnego rodzaju narzędzia. Może tak być, ale nie musi. Dlatego zawsze pamiętaj, że jesteś jedyną osobą odpowiedzialną za Twoje wyniki. 

Nasze mózgi czasami skutecznie utrudniają nam osiąganie znakomitych wyników. Jedną ze skutecznych przeszkód jest eksternalizacja porażek. W momencie, w którym masz za sobą świetny rok sprzedażowy, wszystkie zasługi będziesz przypisywał sobie oraz podjętym przez siebie działaniom. 

Jeśli jednak nie udało Ci się zamknąć roku na określonym poziomie i nie zrealizowałeś celów sprzedażowych, będziesz szukał wytłumaczenia w jakości terytorium sprzedażowego, konkurencji, współpracownikach czy ogólnie w firmie. 

Krótko mówiąc wszędzie tylko nie u siebie. 

Przeczytaj również:  Unique Selling Proposition - Czym jest? Cenne wskazówki

Błędnie przypisujemy intencję działaniom innych a ignorujemy informacje, które mogą pomóc w osiąganiu świetnych wyników.

Twój mózg wyłapuje informacje wzmacniające Twój  wizerunek, a ignoruje te, które tego nie robią. Przez to działa przeciwko Tobie.

Różnego rodzaju błędy poznawcze często będą podstawiać Ci nogę. Jednak, gdy tylko sobie to uświadomisz będziesz mógł ograniczyć ich wpływ.

Czytaj również: Unikalna Cecha Oferty – Jak stworzyć własną?

VOD - Kursy Online